Akademiskas 95F

Sjuksystrar barnmorskor och doktorer här neonatalavdelningen i Uppsala är de bästa på sitt område i Sverige och kanske i Europa / världen... men det kommer med ett pris. alla mina försök till att stilla mitt oroliga hjärta har mötts med kall logik.
...
på frågan om när vi kan få åka hem svarar dom
-det är så stor skillnad från person till person så det går inte att säga 
rör det sig om dagar eller veckor eller månader. 
-det är så stor skillnad från person till person så det går inte att säga 
om man frågar om eventuella farhågor de kan ha om Nilos framtid svarar de
-det är så stor skillnad från person till person så det går inte att säga
...
det kanske inte går att säga, men vafaan jag vill bara höra att ungen kommer må bra, jag vill att de ska lova mig att dom jobbar för att rädda mitt barn, jag vill egentligen inte höra svaren på mina oroliga frågor. jag vill bli av med min oro. men jag får nöja mig med att det jag får. dom är inte här för att ta hand om mig dom är här för att ta hand om Nilo, jag också.
...
Dom kanske inte levererar tröst men dom levererar resultat, och i slutändan är det det som räknas. 
det är därför dom är bäst. de ska inte vårda mig det är nilo dom är här för... vi är här för.
har träffat familjer från andra städer som flyttats hit. När vi lyssnar på deras historier blir jag är så glad över att vi bor i Uppsala. I nilos rum finns det tre andra barn. två vet jag har kommit från andra städer. Från det jag råkat höra förstår jag att vi haft otrolig tur, både med sjukdomsbild och framför allt geografisk possition. Uve överläkaren här på 95f vill centralisera prematurvården så att intesivvården ges av personal inriktade på enbart detta och det finns inte på alla sjukhus.
...
Nilo var i säkra händer redan innan han föddes.
Vi fick den bästa neonatalvården sverige kan erbjuda från ruta ett. det är skönt att veta att vårt barn får alla möjligheter vi kan ge till ett eget liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0